asar hari jumaat 01/01/10


dari sudut yang berbeza


keindahan masjidil haram


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Hari ni dah masuk tahun baru 01/01/2010. Satu titik permulaan dalam tahun masehi. sebagaimana tahun-tahun yang berlalu ramai orang meletakkan pelbagai target dan azam yang baru untuk dicapai pada tahun ini walaupun ada diantara mereka azam barunya adalah azam yang sama dengan tahun-tahun sebelumnya. Ada yang berazam nak kahwin. Ada yang berazam nak tambah lagi satu (isteri). Ada yang meletakkan target untuk berjaya dalam bidang yang diceburi, tidak kiralah dalam pelajaran, pekerjaan, perniagaan dan sebagainya. dan tidak kurang yang meletakkan target untuk menurunkan berat badan yang telah lama membebani mereka. Walau apa pun harapan dan azam anda semua saya doakan semoga hajat anda dan cita-cita mulia anda akan tercapai. Cuma yang paling penting janganlah sesekali kita lupa untuk meminta pertolongan daripada Rabbul Jalil. Semoga perancangan yang kita buat adalah bersamaan dengan perancangan Allah taala untuk kita.

Dalam beberapa hari yang mendatang dan telah berlalu ni, sy ada terfikir untuk melakukan beberapa siri perubahan dan mengupgradekan diri saya sendiri dan blog saya ni. Janganlah saudara saudari sidang pembaca menganggap upgrade tu dengan makna menambahkan ke'chubby'an saya yang sudah sentiasa 'sehat' ni. Bukan itu yang dimaksudkan tetapi saya akan cuba untuk merubah sesuatu yang sepatutnya telah lama saya ubah dan insya Allah dengan pertolongan-NYA saya akan mampu untuk mengubahnya. Dan blog sayaini juga insya Allah akan ada sedikit perubahan positif yang akan berlaku dalam membawa blog saya ini ke arah yang lebih cemerlang gemilang dan terbilang. Dan jikalau ada cadangan daripada saudara dan saudari tentang blog saya ni silalah comment@emailkan sahaja kepada saya. semoga dengan kerjasama yang diberikan akan menambahkan lagi semangat saya untuk berblog. Setakat inilah dahulu dari saya sebagai pendahuluan untuk tahun 2010 ini. Semoga dengan tibanya tahun baru ini menjadikan kita insan yang lebih berguna kepada agama bangsa dan negara. Wallahu'alam

0 comments:

Post a Comment