IMARAH DAN KEDAI-KEDAI UNTUK DISEWA
iklan ni dah lama digantung..tapi tiada siapa yang endah...tapi rupa-rupanya...

Nilah bangunannya....
(tapi gambo xlawo sebab kamera murah n kameraman xpandai....hehehe )


Asrama Pelajar (non-saudi) Wihdah Abu Bakar As-Siddiq 1

Pintu masuk utama...


korang ingat jual buah tak leh pakai henpon ke?..


Buah apakah ini?... bestnya..shammam (honeydew)

*****
panas....panas...panas...

tulah cerita panasnya...hehehe...ntah ape yang jadi kat aku arini tetiba je nak g amik gambo kat sakan...dahlah lepas zohor..matahari betul-betul tegak atas kepala... mau berasap otak aku ni.. dah la tadi exam sorof... nasib baik buleh jawab walaupun sakit perut... ntah ape yang aku makan.. pagi ni saja 5-6 kali aku ke toilet..ilang konsentrasi aku nak murajaah.. dan menyebabkan aku masuk lambat 5 minit exam td.. (sampai sekrang pukul 3:02 minit petang perut ku masih sakit) tu pon nasib baik nawie tolong kaver aku.. (tq wie...ur my pren..hehe) kalu x... mugkin xleh masuk exam...

sampai kat kelas... aku tengok ust tengah tulis soklan kat whiteboard.. aku pon ape lagi terus masuk kelas..bajet-bajet ust x sedar.. rupanya ust dah nampak aku dengan hujung ekor anak matanya... " MR.SYAHIR!!! YOU ARE LATE....WHY?"...sekali die cakap oreng putes daaa... aku pon ape lagi.. "I'M SORRY SIR..I HAVE STOMACHACHE SIR... I'M SO SORRY SIR"... die ingat aku B english UPSR aritu aku xleh nak jawab soklan die...hehehe

perjalanan exam berjalan seperti biasa..aku tetap menjawab dengan seupaya mungkin walaupun perutku tengah menyanyikan lagu rock N roll...tp bukan itu yang nak aku ceritakan...

sebenarnya...
*****

Tengahari semalam...

..."ish..lewat doh ni..balik sakan pulok ah..stadi sorof sket..esok exam ni..payoh gok sposen tu".. aku berkata kepada diri ku sendiri...aku berjalan kaki ke sakan..mengambil masa 7minit stengah untuk sampai...tu pon x campur naik tangga lagi...letih n panas...aku rilek-rilek kejap sambil merasakan nikmat kedinginan udara mukayyif (ekon) dalam bilik ku yang bertutp rapat.. fuuuhh.. nikmat betul... nyaman.. Alhamdulillah..segala puji bagi Allah..baru je nak start bace buku... "Aiiik..mane buku aku ni?.. atas meja takdok... bowoh meja pon takdok...atas rak pon takdok... ya Allah...aku tertinggal kat ppm rupanya..nok gi ambik ke dok eh"...aku berfikir sendirian...hmmm... memikirkan terik mentari tengahari ni... malas aku gi ambik..tengah sedap-sedap dalam ekon ni xkan nok gi masuk kat panas plok..."takpe lah..lepas asarlah aku gi ambik..." suara hati kecil ku berbisik... sambil-sambil baik aku ngulang quran lu sket..ari sabtu ni final quran doh...

dalam kul 6:30 aku turun ke PPM.. walaupun udara still panas..tp aku gagahi juga diri ku untuk ke PPM.. semata-mata nok amik buku sorof...dan aku balik ke sakan lepas maghrib dalam 7:30 malam... sampai je kat sakan aku tengok ade beberapa orang berkumpul kat tepi bilik saad al-ghamidi (bukan yang baca quran sedap tu..hehehe).. aku pon ape lagi..terus menerpa ke tempat kejadian...manelah tahu kot-kot ade orang nak bagi musa'adah (pertolongan..besenye duitlah ) kat pelajar dekat-dekat nak balik ni

sekali ni yang aku nampak haaa...mende ni haa...korang faham tak ape yang diorang tulis ni?...


IKLAN PENTING

KEPADA SEMUA PELAJAR SILA KOSONGKAN BILIK-BILIK ANDA DAN SILA BAWA BARANG-BARANG ANDA BERSAMA-SAMA KETIKA PULANG SEBAGAI PERSEDIAAN UNTUK MENGOSONGKAN PREMIS SEPANJANG CUTI MUSIM PANAS SUPAYA DAPAT DIKEMBALIKAN KEPADA PEMILIKNYA.

DAN PIHAK HAL EHWAL PELAJAR TIDAK BERTANGGUNGJAWAB DIATAS SEBARANG KEHILANGAN BARANGAN PELAJAR .

KERJASAMA ADALAH KAMI HARAPKAN.

begitulah maksud notis tersebut secara lebih kurang...ape yang korang faham dari notis kat atas ni? maksudnya kami dah kene keluar dari asrama tu...dan perpindahan akan dilakukan pada masa cuti soifi nanti...sesama kami semua tak ade... dan semua barang-barang kene dikeluarkan... aku naik ke bilik...mendaki 60 anak tangga.. hambar...

aku masuk ke bilik... aku melihat sekeliling... memerhatikan keadaan..barang-barang ni aku nak letak kat mana? aku tak ape... barang-barang aku x banyak.. beberapa cume ade beberapa beg dan satu rak yang ade 10 tingkat yang penuh kitab...yang aku agak boleh muat dalam 5-6 kotak rokok... mungkin aku boleh mintak kebenaran YDP untuk letak barang-barang aku buat sementara kat PPM...tp bagaimana dengan sahabat-sahabat aku yang lain.. kemoja..thailand.. filipina.. india... dan terutamanya jiran depan bilik aku...afghanistan ... abdul rahman namanya.. kitabnya dalam bilik buleh dibuat dinding penghalang antara 2 bahagian..bayangkan...

segalanya perlu dipindahkan dalam masa cuti.. dan dalam suatu masa yang sama kami xtahu ke mana kami akan diletak lepas pada cuti nanti...dengar-dengarnya ke Awali...jauh tu...ish...payah tu...nak kene naik teksi lagi...payah... ntah lah...aku berserah pada Allah...semoga Allah memudahkan segala urusan ku insya Allah... wallahu'alam...

*****
p/s- Al-fatihah untuk adik bongsu (rahimin bin kamisan) kepada hj rohaizat (jeddah) yang meninggal akibat kemalangan jalanraya..kalu rasa rajin bolehlah buat solat ghaib.. semoga Allah mengampunkan dosa-dosa beliau dan menempatkan beliau dalam golongan orang-orang yang mendapat rahmat dan kesenangan bersama-sama golongan solihin dan mukminin didalam syurga Allah.. amin..

1 comments:

Muneerah said...

salam,
duh! nie cerita panas upernyer... ingatkan bende..
insyaAllah dpt jwap xam sorof tu dlm keadaan rock n roll stomach..^_^
wa syukran 'ala "p/s".. ^_^

Post a Comment