MEGA SALE KEMBALI LAGI!!!

Pelbagai tawaran hebat disediakan... bermula 22 ogos sehingga 19 september.... jangan lepaskan peluang keemasan ini... hanya sekali setahun...

- tawaran sehingga 70 kali ganda pahala bagi bagi 1 IBADAT WAJIB...

- pahala 1 ibadah sunat bersamaan 1 ibadah wajib...

- segala pintu neraka ditutup...

- segala pintu syurga dibuka seluas-luasnya...

- segala syaitan dan keturunannya dibelenggu...

-bacaan al-Quran akan digandakan setiap huruf 10 kali ganda... dan tidaklah aku katakan الم itu satu huruf, tetapi ا satu huruf, ل satu huruf, dan م satu huruf... الم = 30

-dibukakan segala pintu pengampunan... barang sesiapa yang berpuasa dengan penuh keimanan dan bersungguh-sungguh maka akan diampunkan baginya dosa-dosanya yang lalu...


satu hadiah BONUS disediakan untuk para pengunjung yang bersungguh-sungguh mencari....

1malam lebih baik dari 1000 bulan... 1000 bulan = 83 tahun 4 bulan...

83 tahun 4 bulan x 70 (pahala 1 ibadah wajib) = ?

cubalah kita semua hitungkan pahala yang mungkin kita akan dapat sekiranya kita bersungguh-sungguh menunaikan ibadah dibulan yang mulia ini... tidaklah kita mengira pahala bagi ibadah-ibadah yang kita lakukan ini sebagai satu cara untuk kita berbangga-bangga denga ibadah yang kita lakukan... tetapi sebagai penyuntik semangat untuk kita bersungguh-sungguh untuk mencari keredhaan Allah... dan sebagai pembakar semangat untuk kita terus beribadat kepada Allah taala...

Dan banyak lagi tawaran-tawaran yang lain disediakan... maka amatlah TIDAK BIJAK bagi orang-orang yang tidak mengambil peluang KEEMASAN ini... marilah kita bersama-sama berusaha menghidupkan bulan ramadhan al-mubarak kali ini dan semoga kita akan mendapat "IJAZAH" keTAQWAan daripada ALLAH taala... dan janganlah kita termasuk dalam golongan manusia yang mengsia-siakan bulan ramadhan... insya Allah...

*****

malam pertama terawikh... aku bertugas di surau ladang dikampung ladang... selesai berterawikh lebih kurang jam 10:10 malam... aku keluar minum malam dengan geng-geng mat rempit yang kini telah menjadi pengikut setia ustaz azhar... dan ustaz azhar turut bersama-sama kami menyentap air disebuah kedai dibawah pokok di ladang... tiba-tiba datang seorang lelaki terkocoh-kocoh seolah dikejar hantu pontianak (tapi bukan ke hantu setan dah kene belenggu mase tu... )

" ustaz! ustaz!... tolong ustaz!..." kami dah mula kalut...

" tolong nape?" tanye ustaz azhar cemas...

" tolong tahnik anak kite jap" jawab si lelaki....

" huhuhu...mengsaspenkan saje lah encik ini..." aku berkata dalam hatiku....

ustaz azhar berpaling kat aku.... tersengih-sengih... semacam je aku tengok ustaz... sekali ustaz kate...

" kite mula-mula... pahtu deme plok deh".... aku terpana... mula berpeluh...

" aiii... aku pon kene ke?" detik ku didalam hati....

si ayah mengeluarkan seorang bay perempuan yang comey... dan diberikan kepada ustaz... ustaz menyambut dengan muka yang tenang... sekali lagi si ayah menuju ke kereta... aku ingatkan mungkin nak ambil barangan untuk mentahnik si bayi... tetepi rupa-rupanya....

seorang lagi baby perempuan yanmg tidak kurang comeynya dikeluarkan dari kereta.... dan perlahan-lahan bayi itu dibawa menuju ke satu arah yang amat aku kenali... ke mana? ke arah Akulah.... huhuhu... aku menyambut bayi tersebut dalam keadaan buat-buat tenang... tapi sebenarnya aku amat berdebo... ini bukanlah pengalaman pertama aku mentahnik bayi... tapi oleh kerana amat jarang sekali jadi aku tetap kalut...huhuhu... nasib baiklah ade ustaz azhar memberikan sedikit sebanyak tunjuk ajar kat aku... kalau tak... mahu berpeluh seluruh badan aku ni...hehehehe... tapi korang tahu tak kat mana kami berdua mentahnik kedua-dua baby tersebut?

KAT DALAM KERETA WISH USTAZ AZHAR..... aku duk depan... ustaz duk belakang... hihihi

satu pengalaman yang manis untuk aku di malam pertama ramadhan... semoga Allah menjadikan kedua-dua bayi itu anak-anak yang solehah... yang berbakti kepada kedua-dua ibubapanya dan juga agama dan bangsa... amin...

*****

Semoga ramadhan kita pada tahun ini menjadi satu titik mula perubahan dalam diri kita untuk menjadi hamba yang lebih cemerlang gemilang dan terbilang... insya Allah...

RAMADHAN KAREEM... ALLAHU AKBAR!!!

0 comments:

Post a Comment